ثبتنام آزمون oet

هزینه ثبتنام آزمون oet

ثبتنام آزمون OET یکی از ضروری ترین و اصلی ترین گام هایی است که باید قبل از اقدام برای مهاجرت به خارج از کشور بردارید. آزمون زبان تخصصی علوم پزشکی یا همان OET ( Occupational English test) آزمونی است که برای تعیین سطح زبان تخصصی افرادی که در زمینه های درمانی، پزشکی و بهداشتی فعالیت می کنند، برگزار می شود.

در واقع آزمون oet نیز مانند آزمون های مطرحی مانند آیلتس و … است اما با این تفاوت که محتوای سوالات آن به صورت تخصصی و مربوط به رشته های پزشکی و درمانی طراحی شده اند.

نقش کشورها در در ثبتنام ازمون OET

بسیاری از کشورهای انگلیسی زبان برای پذیرش نیروی متخصص غیر بومی در رشته های پزشکی و درمانی شرط قبولی در آزمون OET را یکی از گزینه ها و شروط قبول درخواست مهاجرت اعلام کرده اند. البته به یاد داشته باشید که این شرط برای مهاجرت به تمامی کشورها اعلام نشده است و به همین جهت توصیه می شود حتما قبل از اقدام به ثبت‌نام آزمون oet به ضرورت قبولی در آن برای کشوری که قصد مهاجرت به آنجا را دارید مطمئن شوید. از جمله کشورهایی که برای مهاجرت به آن ها به عنوان نیروی متخصص در زمینه پزشکی و درمانی باید نمره قبولی در آزمون OET را به دست آورید می توانیم به کشورهای زیر اشاره کنیم :
• ایالات متحده آمریکا
• کانادا
• انگلستان
• استرالیا
• اسپانیا
• نیوزیلند
• اوکراین
• فیلیپین
• مالدیو
• سنگاپور
• قطر
• امارات متحده عربی
• و … لیست کامل

با توجه به اهمیت آزمون OET ( Occupational English test) برای افرادی که تصمیم به مهاجرت گرفته اند، در این نوشته سعی داریم تا اطلاعات کاملی در مورد شرایط و نحوه ثبتنام آزمون oet ، نمونه سوالات oet ، آزمون تعیین سطح رایگان oet و … ارائه دهیم. بنابراین در صورتی که شما هم به فکر مهاجرت از ایران هستید و به دنبال اطلاعات کاملی در مورد آزمون OET می گردید، پیشنهاد می کنیم این نوشته را تا انتها مطالعه نمایید.

ثبتنام آزمون oet
ثبتنام آزمون oet

آزمون OET ( Occupational English test) چیست؟

زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی اهمیت بسیار زیادی در اکثر کشورها دارد و شما برای مهاجرت کردن از کشور نیاز به تسلط کامل بر این زبان بین المللی دارید. زمانی که شما تصمیم گرفته باشید به عنوان نیروی متخصص و آماده به کار به کشوری مهاجرت کنید باید علاوه بر تسلط کامل بر زبان گفتاری و عامیانه، به طور کامل با زبان تخصصی رشته خود نیز آشنایی داشته باشید و کاملا بر زبان مسط باشید. آزمون OET میزان تسلط داشتن افراد بر زبان انگلیسی تخصصی رشته های درمانی و پزشکی را ارزیابی می کند.


کشورهای مختلف سطوح نمره های متفاوتی را به عنوان حداقل نمره قبولی و پذیرش برای مهاجرت اعلام کرده اند. به همین جهت تأکید می شود قبل از شرکت در این آزمون، شرایط مربوط به سطح نمره قبولی اعلام شده توسط کشور مورد نظرتان را مطلع شوید. از جمله رشته ها و گرایش های مختلفی که این آزمون به صورت تخصصی برای متقاضیان آن ها برگزار می شود می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

  • کار درمانی (Occupational Therapy)
  • گفتار درمانی (Speech Pathology)
  • فیزیوتراپی (physiotherapy)
  • بینایی سنجی (Optometry)
  • رادیوگرافی (Radiography)
  • دامپزشکی (Veterinary)
  • دندانپزشکی (dentistry)
  • رژیم درمانی (Dietetics)
  • داروسازی (Pharmacy)
  • پاپزشکی (Podiatry)
  • پزشکی (medicine)
  • پرستاری (Nursing)


با توجه به اینکه آزمون OET به صورت تخصصی برای این رشته ها برگزار می شود و محتوای سوال های آزمون کاملا تخصصی می باشد، یکی از موارد مهم در هنگام ثبتنام آزمون OET این است که به درست انتخاب کردن رشته و گرایش مورد نظر خود توجه داشته باشید. با قبولی در این آزمون تخصصی تعیین سطح زبان می توانید به قبولی درخواست مهاجرت و کار کردن در رشته ای که در آن تخصص دارید و در کشور مورد علاقه خود امیدوار شوید.

شرایط و نحوه ثبت‌نام آزمون OET

با توجه به این موضوع که آزمون زبان تخصصی علوم پزشکی ( Occupational English test ) یک آزمون بین المللی است هزینه آزمون oet و شرکت در آن به دلار محاسبه می شود. بنابراین پیش از اقدام به ثبت نام در این آزمون حتما از این موضوع اطمینان پیدا کنید که کشور مورد نظرتان برای مهاجرت، شرط قبولی در این آزمون را برای پذیرش مهاجرت تعیین کرده است یا خیر. در صورتی که مطمئن هستید می خواهید در این آزمون تعیین سطح زبان تخصصی شرکت کنید، می توانید به صورت آنلاین و غیر حضوری ثبت نام خود را انجام دهید. برای این منظور باید برای ثبت نام به سایت آزمون Occupational English test (OET) مراجعه نمایید.


در صورتی که برای اولین بار بخواهید اقدام به ثبتنام آزمون OET کنید باید در این سایت برای خود یک پروفایل شخصی بسازید. برای این کار کافی است اطلاعات شخصی و هویتی و همچنین عکس پرسنلی خواسته شده را در فیلدهای مشخص شده وارد کنید. دقت داشته باشید که مشخصات عکس پرسنلی که قصد آپلود کردن آن را دارید با مشخصات خواسته شده کاملا همخوانی داشته باشد. اگر بعدها باز هم بخواهید در این آزمون شرکت کنید می توانید از کلمه عبور و نام کاربری که برای این پروفایل شخصی خود ساخته اید استفاده کنید و دیگر نیازی به دوباره وارد کردن اطلاعات شخصی نمی باشد.


در مرحله بعد باید کشوری را که می خواهید در آنجا در آزمون OET شرکت کنید و محل آزمون OET در آن کشور را مشخص کنید. و بعد از آن هم باید زمان شرکت در این آزمون را انتخاب کنید. مرحله بعد نیز تعیین رشته و گرایش تخصصی شما است. همان طور که اشاره کردیم این آزمون به صورت تخصصی و مجزا برای دوازده رشته از رشته های درمانی و پزشکی برگزار می شود. دقت کنید که تمامی این مراحل را به درستی انجام دهید. در مرحله آخر نیز باید هزینه ثبت‌نام آزمون oet را پرداخت کنید تا پروسه ثبت نام شما با موفقیت به اتمام برسد.

مدارک لازم جهت ثبتنام آزمون OET

برای ثبت نام کردن در این آزمون باید عکس پاسپورت دیجیتال، کارت اعتباری ( جهت پرداخت هزینه آزمون ) و کارت شناسایی عکس دار معتبر داشته باشید. همان طور که اشاره کردیم ثبت نام به صورت اینترنتی انجام می شود و شما باید علاوه بر وارد کردن اطلاعات هویتی و شخصی خود یک عکس پرسنلی نیز آپلود کنید. توجه داشته باشید که این عکس حتما باید با فرمت jpeg بوده و حجم آن بین 20 تا 200 کیلوبایت باشد.
در ضمن این عکس باید پس زمینه سفید داشته باشد و در آن تنها سر نشان داده شود. از زمان گرفته شدن عکس آپلود شده جهت ثبتنام آزمون OET باید حداکثر سه ماه گذشته باشد.

نمونه سوالات OET

آزمون Occupational English test (OET) نیز مانند بسیاری از آزمون های تعیین سطح زبان انگلیسی دارای چهار بخش کلی است. هر یک از این چهار بخش تسلط شما را بر یکی از مهارت های اساسی زبان بررسی و ارزیابی می کند و شامل موارد زیر می شود :

• مهارت شنیداری (Listening)
• مهارت گفتاری (speaking)
• مهارت نوشتاری (Writing)
• مهارت خوانداری (reading)

تنها تفاوت آزمون Occupational English test با سایر آزمون های تعیین سطح زبان انگلیسی در این است که در آزمون OET محتوای تمامی سوال ها در هر چهار بخش این آزمون به صورت تخصصی و مربوط به رشته و گرایش مورد نظر می باشد. در واقع این آزمون به طور همزمان هم سطح تسلط بر زبان عمومی را تعیین می کند و هم میزان تسلط بر زبان تخصصی را ارزیابی می نماید.

از آن جایی که هزینه ثبتنام آزمون OET و شرکت در آن کم نیست و قبولی در آن نیز اهمیت بسیار زیادی برای افرادی که قصد دارند در یکی از شاخه های پزشکی و درمانی در کشوری دیگر به فعالیت مشغول شوند دارد، پیشنهاد می کنیم پیش از شرکت در این آزمون با شرکت در دوره های جامع آموزش OET آمادگی خود را برای قبولی در این آزمون تضمین کنید. یکی از راه هایی که می توانید برای آمادگی شرکت در این آزمون انجام دهید تعیین سطح رایگان oet است. به این ترتیب سطح تسلط و احتمال قبولی خود را افزایش داده و می توانید به صورت اصولی تر برای آماده شدن برای شرکت در این آزمون تخصصی برنامه ریزی کنید.

برای شرکت در آزمون OET و قبولی در آن منابع مختلفی معرفی شده است و شما می توانید با توجه به رشته و گرایش مورد نظر خود این منابع را تهیه کرده و سطح خود را در تسلط بر زبان تخصصی رشته مورد نظرتان افزایش دهید. تعدادی از منابع معتبر OET به صورت رایگان در زیرگروه های زبان آموزان قرار داده شده. موضوع مهمی که در هنگام تهیه منابع و نمونه سوالات oet باید مورد توجه داشته باشید این است که حتما نمونه سوال هایی که تهیه می کنید مخصوص رشته و گرایش تخصصی شما باشد. زیرا همان طور که توضیح دادیم این آزمون به صورت تخصصی و مجزا برای رشته هایی که نام بردیم برگزار می شود و ضروری است که شما حتما در رشته و گرایش خود نمره قبولی آزمون OET را به دست آورید.

نمونه سوالات رایگان

محل برگزاری (سنتر) آزمون OET کجاست؟

آزمون زبان تخصصی علوم پزشکی ( Occupational English test ) یا همان OET یک آزمون تعیین سطح زبان تخصصی است که به صورت سالانه توسط دانشگاه کمبریج انگلستان و موسسه باکس هیل در سطح بین المللی برگزار می شود. این آزمون در کشورهای مختلفی برگزار می شود اما متأسفانه این آزمون در هیچ یک از شهرها و استان های ایران برگزار نمی شود و متقاضیان باید برای شرکت در OET به یکی از کشورهای برگزار کننده بروند و در آزمون شرکت کنند. البته همان طور که توضیح دادیم ثبت‌نام آزمون oet به صورت آنلاین انجام می شود و شما می توانید ثبت نام خود را از داخل کشور انجام دهید.

از جمله کشورهای مختلفی که آزمون OET در آن ها برگزار می شود می توانیم به سنگاپور، استرالیا، هندوستان، اکراین، انگلستان، ترکیه، امارات متحده ی عربی، عمان، آلمان، یونان، ژاپن، نپال، هلند، مصر و … اشاره کنیم. برای افرادی که قصد دارند تا از ایران در این آزمون تخصصی شرکت کنند نزدیک ترین کشورهایی که می توانند به عنوان محل آزمون OET انتخاب کنند ترکیه، عمان و امارات است.

همان طور که توضیح دادیم در هنگام ثبتنام آزمون OET باید کشور و محل آزمون خود را نیز تعیین کنید. از آن جایی که در هر کشور در چندین مرکز مختلف این آزمون برگزار می شود باید پیش از اقدام به ثبت نام حتما در مورد کشور و مرکزی که می خواهید برای شرکت کردن در آزمون انتخاب کنید اطلاعات کاملی به دست آورده و کاملا مطمئن شده باشید.

هزینه ثبت‌نام آزمون OET

برای شرکت در هر چهار بخش این آزمون (Listening، Writing، Reading و Speaking) باید ۵۸۷ دلار استرالیا را پرداخت کنید. یکی از نکات خوب آزمون OET این است که اگر در هر یک از این چهار بخش نمره قبولی نگرفتید می توانید دفعه بعد تنها در همان بخش ثبت نام کنید. این موضوع تأثیر زیادی در هزینه ای که باید برای شرکت در این آزمون پرداخت کنید دارد. برای مثال اگر در سه بخش از این آزمون موفق به کسب نمره قبولی نشوید برای ثبت نام مجدد در این سه بخش باید هزینه ای معادل ۴۷۷.۵۰ دلار استرالیا بپردازید. برای ثبت نام کردن در دو بخش آزمون OET باید ۳۳۹.۰۰ دلار استرالیا هزینه کنید. هزینه ثبت نام کردن تنها در یک بخش از آزمون OET نیز برابر ۲۰۰.۵۰ دلار استرالیا می باشد.
توصیه می شود قبل از حضور در این آزمون با استفاده از راه هایی مانند تعیین سطح رایگان oet و همچنین با تهیه و مرور نمونه سوالات oet احتمال قبولی خود را در این آزمون به میزان چشم گیری افزایش دهید تا بتوانید روند انجام کارهای مربوط به مهاجرت خود را نیز به جلو بیندازید.

نمره دهی در آزمون OET

همان طور که اشاره کردیم نمره قبولی آزمون OET با توجه به کشوری که قصد مهاجرت کردن به آن را دارید متفاوت می باشد. نمره این آزمون تا 500 محاسبه می شود و نتیجه آن در پنج سطح A ،B ،C ، Dو E اعلام می شود. برای پذیرش درخواست مهاجرت شما در اغلب کشورها شرط قبولی آزمون OET با نمره B وجود دارد. حدود دو تا سه هفته بعد از زمان برگزاری آزمون می توانید به سایت آزمون OET مراجعه کرده و نمره آزمونتان را در پروفایل شخصی خود مشاهده کنید.
سطح A آزمون OET به نمره های بین ۴۵۰ الی ۵۰۰ تعلق می گیرد و معادل نمره ۸ تا ۹ آزمون آیلتس می باشد. نمره سطح B در آزمون OET متعلق به نمره های بین ۳۵۰ الی ۴۴۰ بوده و معادل نمره ۷ الی ۷.۵ آزمون آیلتس است. سطح C در آزمون OET برای نمره های بین ۲۰۰ الی ۳۴۰ است و در آزمون آیلتس معادل نمره ۵.۵ الی ۶.۵ می باشد. نمره سطح D در آزمون OET معادل نمره ۵.۵ و کمتر در آزمون آیلتس بوده و برای نمره های بین 100 الی 90 است. سطح E در این آزمون نیز به نمره های پایین تر از 90 تعلق می گیرد که نمره نامناسب و بسیار کمی می باشد.
در صورتی که تصمیم دارید به عنوان نیروی متخصص در زمینه های پزشکی و درمانی در کشورهای دیگر مشغول به کار شوید باید اقدام به ثبت‌نام آزمون OET کرده و مدرک قبولی در آزمون زبان تخصصی علوم پزشکی (OET ) را به دست آورید.

ساختار آزمون OET

استفاده از نمونه سوالات oet مربوط به دوره های پیشین این آزمون و همچنین انجام تعیین سطح رایگان oet به شما کمک می کند تا به مقدار بیشتری برای شرکت و قبولی در این آزمون آماده شوید. ساختار این آزمون به چهار بخش Listening، Reading، Writing و Speaking تقسیم می شود.

در بخش مربوط به ارزیابی مهارت شنیداری (Listening) شما حدود 40 دقیقه زمان دارید تا به ۴۲ سوال با محتوای تخصصی مربوط به رشته خود پاسخ دهید. در این بخش سه فایل صوتی برای شما پخش می شود و شما باید در حین گوش دادن به صوت، به سوالات مربوط به آن پاسخ دهید.

در بخش مربوط به ارزیابی مهارت نوشتاری (Writing) شما حدود ۴۵ دقیقه زمان دارید تا متنی با ۱۸۰ تا ۲۰۰ کلمه بنویسید. موضوع رایتینگ آزمون نیز با توجه به رشته و گرایش تخصصی شما تعیین می شود.

در قسمت مربوط به سنجش مهارت خواندن (Reading ) نیز شما حدود ۶۰ دقیقه زمان دارید تا به ۴۲ سوال پاسخ دهید. این قسمت به سه بخش تقسیم می شود که در هر بخش تعدادی متن به شما ارائه کرده اند تا بعد از خواندن متن به سوالات مربوط به آن پاسخ دهید. در بخش اول ۴ متن کوتاه قرار دارد که بعد از خواندن متن باید به ۲۰ سوال پاسخ دهید. در بخش دوم شش متن کوتاه ارائه شده است و شما باید بعد از خواندن این متن های کوتاه به شش سوال سه گزینه ای جواب دهید. در بخش سوم دو متن طولانی تر ارائه شده است و بعد از خواندن هر متن باید به هشت سوال پاسخ دهید.

در قسمت مربوط به ارزیابی مهارت گفتاری (Speaking ) حدود بیست دقیقه زمان دارید و باید با ممتحن خود صحبت کنید. معمولا ممتحن نقش بیمار را بر عهده می گیرد و شما باید به طور تخصصی با توجه به موضوعات مربوط به رشته خود در مقابل ممتحن صحبت کنید تا صدای شما ضبط شود.
پیشنهاد می کنیم بعد از اقدام به ثبت‌نام آزمون oet حتما نمونه سوالات oet مربوط به رشته و گرایش خود را مرور و بررسی کنید تا با سوالات آزمون آشنایی بیشتری پیدا کنید.

آمادگی برای آزمون OET

در صورتی که شما تصمیم گرفته اید از کشور مهاجرت کنید و در کشوری دیگر به عنوان نیروی متخصص فعالیت پزشکی و درمانی داشته باشید باید خودتان را برای شرکت در آزمون زبان تخصصی علوم پزشکی ( Occupational English test) آماده کنید. یکی از راه هایی که به شما کمک می کند تا با دید واقع بینانه تری برای قبول شدن در این آزمون برنامه ریزی کنید انجام تعیین سطح رایگان oet است به این ترتیب شما می توانید پیش از شرکت در این آزمون با نقاط قوت و نقاط ضعف خود آشنا شوید. بعد از تعیین سطح خود می توانید برنامه ای منظم و جامع برای خود بنویسید و با توجه به نیاز خود در کلاس ها و دوره هایی که برای آمادگی بیشتر آزمون OET برگزار می شوند شرکت کنید. از جمله منابعی که می توانید برای موفقیت در این آزمون تخصصی تعیین سطح زبان انگلیسی مطالعه کنید می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :


• OET Writing Strategy Guide: Everything You Need to Know About the Revised Assessment Criteria
• OET Updated Prep Plus For Nurses: The 3-in-1 Guide For Writing, Speaking & Listening
• ( Speaking & Writing) Nurses’ Guide to the Updated OET 2.0
• کتاب How to Pass the OET: For Nurses از هارتفورد
• کتاب Kaplan Official Guide to OET 2.0 (جلد دوم)
• کتاب Kaplan Official Guide to OET (جلد اول)
• کتاب (Cambridge) OET Preparation
• کتاب MAGGIE RYAN Collection
• کتاب Official Practice Book 1
• کتاب Go For OET
• و …


البته توجه داشته باشید همانند آزمون آیلتس که منابع و کتب بیشماری از آن در دسترس است، برای آمادگی کامل و قبولی در آزمون نیاز به یک مدرس OET و یک راهنما دارید و صرفا با خواندن کتاب های OET سطح زبان شما ارتقا پیدا نمیکند. بنابراین ما به شما دوره های آموزش آنلاین OET را پیشنهاد میکنیم که توسط مدرسین مجرب OET با پیشینه پزشکی تدریس میشوندو

جمع بندی

در این نوشته اطلاعات کاملی در مورد نحوه و شرایط ثبت‌نام آزمون oet ارائه کرده ایم. همان طور که توضیح دادیم این آزمون در واقع یک آزمون زبان تخصصی علوم پزشکی می باشد. برای مهاجرت به برخی از کشورها مانند آلمان، آمریکا، کانادا، انگلیس، اسپانیا، امارات متحده عربی و … در صورتی که تصمیم داشته باشید در این کشورها به عنوان نیروی متخصص در زمینه پزشکی و درمانی مشغول به کار شوید نیاز به مدرک قبولی آزمون OET دارید.
این آزمون به صورت تخصصی برای رشته های مختلف درمانی و پزشکی شامل پزشکی، پرستاری، دندان پزشکی، دارو سازی، دام پزشکی، فیزیوتراپی و … برگزار می شود و شما باید در هنگام ثبت نام در این آزمون، رشته تخصصی خود را انتخاب کنید. در ضمن این آزمون در ایران برگزار نمی شود و شما می توانید برای شرکت کردن در آزمون OET به کشورهایی که این آزمون را برگزار می کنند مراجعه کنید. نزدیک ترین کشورها به ایران برای شرکت در آزمون OET کشورهای ترکیه، عمان و امارات می باشند.

آزمون OET مانند بسیاری از آزمون های تعیین سطح زبان انگلیسی مانند آزمون آیلتس، تافل و … میزان تسلط شما بر چهار مهارت اساسی زبان یعنی نوشتن، خواندن، صحبت کردن و شنیدن را مورد ارزیابی قرار می دهد. برای آشنایی با فضای این آزمون می توانید در تعیین سطح رایگان oet شرکت کرده و نمونه سوالات oet را مرور کنید.

Related Articles

پاسخ

آخرین فرصت خرید دوره‌های آموزشی OET با "قیمت قبلی"

فرصت باقی‌مانده

00روز
00ساعت
00دقیقه
00ثانیه